Neem contact op
Veelgestelde vragen
1. Verzending
1.1.Wat zijn de verzendkosten?

Bij Rundvleesshop.nl betaal je vanaf € 150 geen verzendkosten. Onder € 150 zijn de verzendkosten € 8,95.

1.2.Hoe lang duurt het verzenden?

De levertijd van jouw bestelling is 1-6 werkdagen. Bestellingen voor donderdag 12 uur gaan voor levering vrijdag zaterdag in dezelfde week. Bestellingen na 12 uur worden week later bezorgd. Onze leverdag is zaterdag tussen 08.00 - 12.00 uur. Hiervoor krijg je in de ochtend een tijdvak van 2 uur. Jouw bestelling wordt bevroren geleverd. Voor sommige producten is de levertijd langer. Heb je de producten snel nodig en wil je zeker weten dat je de bestelling op tijd in huis hebt? Neem dan gerust even contact met ons op.

1.3.Is verzending naar een ander land mogelijk?

Ja, neem contact met ons op om te informeren naar de specifieke verzendkosten.

1.4.Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je krijgt bij de verzendbevestiging een trackingcode. Met deze code kan je op de hoogte blijven van de transport status van je bestelling. Ook kan je in je account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de status van je bestelling volgen.

1.5.Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Ons pure, eerlijke rundvlees verdient een hoogwaardige verpakking. We hechten er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en goed aankomen. Rundvleesshop.nl heeft veel verschillende verpakkingsformaten voorradig, die allemaal geschikt zijn voor het verzenden van het rundvlees. Het vlees wordt bevroren verzonden en vervoerd. 

1.6.Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Na de eerste poging laat de bezorger een briefje achter waarop aangegeven staat wanneer de bezorger opnieuw komt. Ook kan je contact opnemen met de bezorger om een geschikt aflevermoment af te stemmen.

1.7.Wordt mijn pakket bij de buren afgeleverd?

Dat kan. Wanneer je niet thuis bent zal de bezorger het pakket proberen bij de buren achter te laten. Wanneer dit niet mogelijk is, volgt de volgende werkdag een nieuwe bezorgpoging. Wanneer het onwenselijk is dat het pakket bij de buren bezorgd wordt, vermeld dit dan in het veld ‘Opmerkingen’ tijdens de laatste stap van het plaatsen van de bestelling.

1.8.Wat doe ik wanneer mijn bestelling beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we je een beschadigd pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en u ontvangt nieuwe producten. Heb je het toch geaccepteerd? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

2. Gebruikersaccount
2.1.Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Klik naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, op ‘Account aanmaken’. 

Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Onthoud het wachtwoord en het opgegeven e-mailadres, want je hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

2.2.Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Bij het inloggen vind je onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier het e-mailadres in waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Wij sturen je dan een e-mail met een link waarmee je jouw nieuwe wachtwoord kunt instellen.

2.3.Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens verwijderen?

Als je jouw gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kan je het account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van het klantenaccount van u over. Stuur ons een mail of bel ons met dit verzoek.

2.4.Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In je account kan je jouw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. Je kan de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

2.5.Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In je account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kan je jouw wachtwoord wijzigen. Je kan het wachtwoord wijzigen door eerst je huidige wachtwoord in te geven en dan het nieuwe wachtwoord. Dit nieuwe wachtwoord dien je vervolgens nog een keer te bevestigen.

3. Herroepingsrecht
3.1.Ik ben niet tevreden met de producten, wat nu?

Alle producten die je in onze shop kan vinden, zijn door experts zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend rundvlees aan van excellente kwaliteit.

We vragen je om de producten direct na ontvangst in de vriezer te plaatsen. Mocht u de producten onverhoopt in slechte toestand ontvangen of mocht het vlees niet aan de kwaliteitseisen voldoen die aan de producten gesteld mogen worden, dan vragen we je dit direct (uiterlijk binnen 3 uur na ontvangst) aan ons te melden. Dit kan telefonisch of per e-mail.

Als het rundvlees niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald.

3.2.Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst wat betreft droogwaren te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons hiervan schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte brengen.

4. Privacy
4.1.Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om je privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van je, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot de gegevens en hoe lang we jouw gegevens bewaren.

4.2.Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vind je hier.

4.3.Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

4.4.Wat betekent het Webshop keurmerk?

Om dit keurmerk te krijgen moet een webshop een certificatieprocedure doorlopen. Het keurmerk staat voor veilig en betrouwbaar online kopen.De webshop is onafhankelijk gekeurd door Webshop Keurmerk en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving. 

Jouw betalingen zijn veilig, er is een onafhankelijk geschillencommissie,  je hebt 14 dagen bedenktijd en je kan de producten achteraf betalen. Klantbeoordelingen zijn online inzichtelijk voor transparantie.

5. Klachten en geschillen
5.1.Hoe gaan jullie om met klachten en geschillen

Wanneer je een klacht hebt over een product of over onze service heeft neem dan contact op met onze klantenservice. Je kan ons bereiken per telefoon (06 83 41 46 60) van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00. Of per e-mail: [email protected].

Je ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij de klacht in behandeling nemen en je klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht dan kan je deze ook ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).

6. Bestellingen
6.1.Hoe kan ik bestellen
  1. Kies de gewenste producten en klik op “In winkelwagen”. Je gaat nu automatisch naar de winkelwagen. Je kan nu verder winkelen of je bestelling afronden. Als je in de webshop bent, kan je via het winkelwagen symbool rechts bovenin weer naar de winkelwagen gaan. 
  2. In de winkelwagen zie je de producten die je hebt gekozen. Hier kan je wijzigingen aanbrengen.
  3. Heb je een account? Als je inlogt op je account gaat het bestellen sneller. Heb je nog geen account? Ook zonder account kan je bestellen, dan hebben we alleen nog wel een aantal gegevens van je nodig. Dat is alleen een kwestie van invullen. Wel raden we je aan om een account aan te maken, zodat je jouw bestellingen en retouren op één plek terug kan vinden, je sneller kan betalen en je overal de winkelwagen kan bekijken. 
  4. Kies één van onze betaalmethoden.
  5. In de laatste stap vind je een overzicht van je bestelling. Dit is ook de plek waar je een waardebon kan invoeren.
  6. Accepteer onze algemene voorwaarden.
  7. Door te klikken op ‘kopen’ accepteer je onze algemene voorwaarden én maak je jouw bestelling definitief.
6.2.Hoe vind ik een bepaald product?

Je kan een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vind je rechts bovenin het menu en de filterfuncties vind je links op de categoriepagina’s.

6.3.Hoe kan ik een waardebon gebruiken?

Het veld om een waardebon in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces.

Belangrijke tips: regelmatig ontstaan problemen door typefouten. Let op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code niet werkt, vragen we je de voorwaarden van de voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? Probeer je meerdere codes tegelijkertijd in te wisselen?

Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

6.4.Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor je wijzigen of annuleren. Neem daarom tijdig per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice.

Is je bestelling al onderweg? Dan kan je de bestelling bij bezorging weigeren. Wil je jouw bestelling retourneren na ontvangst van de bestelling? Droogwaren kunnen binnen 14 dagen na aflevering geretourneerd worden. Dit geldt echter niet voor bederfelijke producten. Retourneren van rundvlees is niet mogelijk, tenzij er op voorhand overleg is geweest met Rundvleesshop.nl.

6.5.Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Wil je jouw bestelling retourneren? Geef dat dan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling per telefoon of e-mail aan ons door. Droogwaren kunnen binnen 14 dagen na aflevering geretourneerd worden. Dit geldt echter niet voor bederfelijke producten. Retourneren van rundvlees is niet mogelijk, tenzij er op voorhand overleg is geweest met Rundvleesshop.nl.

Voor het retourneren van droogwaren kan je naar je account gaan via https://rundvleesshop.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht aan van jouw bestellingen. Klik op het ordernummer uit welke je wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen je dan een retourlabel waarmee je het pakket verzendkostenvrij aan ons kan retourneren.

Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde filiaal van de op het formulier aangegeven koerier en het pakket wordt verzendkostenvrij aan ons geretourneerd.

Verpak de waren alstublieft in de dozen waarin je de producten van ons geleverd hebt gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending zonder schade kan geschieden.

6.6.Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al je bestellingen vind je in je account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kan je jouw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. Je kan hier ook een bestelling opnieuw plaatsen.

6.7.Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren een minimum hoeveelheid van 3 kilo die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

6.8.Hoe kan ik mijn bestelling als geschenk versturen?

Wanneer je een bestelling als geschenk wilt versturen, kan je in de laatste stap van het bestelproces een opmerking invoeren: “De bestelling is een cadeau, geen factuur toevoegen”. In het veld bij ‘Opmerking’ kan je opgeven wanneer je de bestelling wilt laten afleveren bij de ontvanger.

7. Betalingen
7.1.Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

iDeal

Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

PayPal

Via PayPal kun je eenvoudig en veilig betalen zonder daarvoor een creditcard bij de hand te hoeven hebben. Een account aanmaken om PayPal te gebruiken is erg eenvoudig en kan gedaan worden tijdens het aankoopproces.

Creditcard

Rundvleesshop.nl accepteert de belangrijkste creditcards: Mastercard en Visa.

Bankoverschrijving (vooruitbetalen)

Vooruitbetalen houdt in, dat je na het invoeren van je bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van Rundvleesshop.nl overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.

Vooruitbetalen is niet de snelste manier van betaling. Zo kan de overboektijd één tot drie dagen duren. Zodra wij de betaling ontvangen hebben versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

Bancontact / Mister Cash

Voor onze klanten in België bieden wij de populaire betaalmethode Bancontact aan. Je kan via deze service direct online afrekenen via de eigen vertrouwde bankomgeving.

7.2.Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

De factuur is bij het pakket inbegrepen, tenzij je de verzendoptie hebt gekozen: “De bestelling is een cadeau, geen factuur toevoegen”. We sturen je dan een pakbon zonder prijzen in plaats van de factuur.

In je account heb je onder ‘Mijn bestellingen’ altijd de mogelijkheid om de facturen in te zien.

7.3.Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het afleveradres nog voor je wijzigen. Neem even contact met ons op. Buiten bestellingen om kan je jouw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in je account.

7.4.Is een verandering in mijn afleveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:

Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling. Als je het afleveradres wilt wijzigen, annuleer dan de bestelling en bestel daarna de goederen opnieuw op het gewenste afleveradres.

Buiten bestellingen om kan je jouw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in je account.

7.5.Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Rundvleesshop.nl hecht veel waarde aan de veiligheid. Als onderdeel van je bestelling wordt je gevraagd om persoonlijke gegevens in te geven. Dit zijn gegevens die Rundvleesshop.nl nodig heeft om de bestelling te kunnen verwerken en voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden door ons vertrouwelijk behandeld en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.